1. مدیریت تخصصی دانشکده (شناخت ریاست و معاونت آموزشی
دانشکده از رشته های توانبخشی و شرایط و نیازهای
آموزشی این رشته ها)
2. نیروهای هیات علمی متخصص با توان علمی بالا
3. حمایت
ریاست دانشکده و معاونت آموزشی در جهت ارتقا کمی و کیفی آموزش دانشجویان
4.  همکاری و همدلی اعضای هیات علمی و کارکنان دانشکده
جهت نیل به اهداف و رسالتها.
5.   دارا بودن بیمارستانهای تخصصی
و فوق تخصصی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی که پتانسیل لازم برای فراهم کردن
خدمات کاردرمانی را دارا میباشد.
6.   وجود
رشته های دیگر توانبخشی از جمله گفتاردرمانی و  فیزیوتراپی
7.   مورد
تایید بودن کوریکولوم آموزشی مقطع کارشناسی کاردرمانی توسط فدراسیون جهانی
کاردرمانی 
8.   پتانسیلهای
موجود در سطح شهر کرمانشاه و استان جهت مشارکت ار ارتقا فضاهای بالینی در
بیمارستانها، مدارس استثنائی، مراکز
نگهداری و ...